duminică, 30 noiembrie 2008

Life story...

...sau Mexicanul bate Mba-ul...

Un om de afaceri american este trimis de către doctorii săi într-o vacanță în Mexic. După un telefon nelistitor primit de la birou, acesta iese la plimbare pe malul unui lac. Acolo, vede un pescar care tocmai se întorsese de la pescuit, cu câțiva pesti mari si frumosi în barcă.

“Cât ti-a luat să prinzi acesti pesti”, întrebă americanul.
“Foarte puțin timp”, răspunse pescarul mexican.
“De ce nu petreci mai mult timp pescuind, pentru a prinde mai mulți pesti”, întrebă americanul nedumerit
“Senor, am prins destui pentru a-mi întreține familia si pentru a da prietenilor”
“Dar, ce faci în restul timpului” întrebă americanul deja vizibil indignat

Mexicanul s-a uitat în sus si a zâmbit: “Dorm până târziu, pescuiesc un pic, mă joc cu copiii mei, îmi iau siesta de după masă în fiecare zi si ies în oras în fiecare seară cu prietenii, beau vin si cânt la chitară. Am o viață foarte ocupată, senor”.

Americanul a început să râdă si i-a spus: “Domnule, eu sunt un om de afaceri de succes in Statele Unite. Am două MBA-uri la activ si vă pot ajuta. Ați putea petrece mai mult timp pescuind, iar cu ceea ce produceți puteți cumpăra o barcă mai mare. Într-un timp foarte scurt, puteți cumpăra chiar mai multe bărci. Ulterior, puteți avea chiar o flotă. Apoi, vă puteți deschide un magazin, unde ați putea vinde pestele. Ulterior, puteți construi o rețea de împachetare si distribuție. V-ați putea muta în Mexico City, apoi în Los Angeles, apoi în New York si ați construi o afacere imensă.”

Mexicanul l-a întrebat: “Senor, cât ar dura asta?”
“Cam 15 - 20 de ani. Maxim 25″ i-a răspuns americanul.
“Si apoi ce voi face, senor?”

Americanul a râs si i-a răspuns: “Asta e partea cea mai bună. La momentul potrivit, vei putea vinde sau lista compania la bursă si vei deveni un om foarte, foarte bogat. Vei avea milioane.”

“Milioane, senor? Si apoi?”
“Apoi vei iesi la pensie, te vei muta într-un oras mic pe marginea unui lac, vei dormi până târziu, vei pescui un pic, te vei juca cu copiii tăi, îți vei lua siesta de după masă în fiecare zi, si vei iesi în oras în fiecare seară cu prietenii, vei bea vin si vei cânta la chitară”.

Pentru ca am promis cuiva ca o sa postez aceasta poveste!

Via Emi Gal

Un comentariu:

Anonim spunea...

Desi gandesc precum D-nul cu MBA-urile si imi traiesc viata crezand ca daca prind in fiecare an mai mult "peste" voi ajunge candva sa am "barca" mea,trebuie sa recunosc ca-l invidiez pe pescarul care-si petrece timpul jucandu-se cu copiii.
Dureros e gandul ca voi ajunge sa-mi dau pensia si nu va avea cine sa mi-o numere....

Nimeni cu gand de pensionare.